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Investigating Noise Shielding by Unconventional Aircraft Configurations

Rossignol, Karl-Stéphane und Pott-Pollenske, Michael und Delfs, Jan Werner und Silberman, Jakob und Gomes, Jorge (2017) Investigating Noise Shielding by Unconventional Aircraft Configurations. 23rd AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, Denver. doi: 10.2514/6.2017-3195.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
10MB

Kurzfassung

First experimental results on investigations of the shielding characteristics of three unconventional aircraft configurations are presented. DLR's Low Noise Aircraft, a scaled-down version of NASA's Hybrid Wing Body configuration and DLR's F17E Unmanned Combat Air Vehicle configuration are all investigated in the acoustic plenum of the DNW-NWB wind tunnel at DLR in Braunschweig. Using a laser-based non- intrusive impulsive point source, various effective engine placements were investigated for selected model settings. Shielding factors are calculated from in-flow measurements made over a large spatial extent in the fly-over plane. For the present application of the laser-based point source, a custom optical setup was developed to achieve a focal length large enough for its use in the DNW-NWB. In this report emphasis is, therefore, put on a presentation of the optical design and on the characterization of the resulting sound surce. The shielding results presented herein provide a first look into the acquired database. Future work will be focussed on a finer analysis of the acquired database as well as on the realization of companion numerical simulations aimed at the validation of in-house simulation tools. The work presented herein will also serve as a basis for the elaboration of guidelines for the design of low-noise UCAV configurations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/117125/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Investigating Noise Shielding by Unconventional Aircraft Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rossignol, Karl-Stéphanekarl-stephane.rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pott-Pollenske, Michaelmichael.pott-pollenske (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, Jan Wernerjan.delfs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Silberman, JakobBernhard Halle NachfolgerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gomes, JorgeDNW, NetherlandsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2017-3195
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics,Hybrid Wing Body, Shielding, Noise,Experiment, Wind tunnel
Veranstaltungstitel:23rd AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Denver
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Deutsch-Niederländische Windkanäle
Hinterlegt von: Rossignol, Karl-Stephane
Hinterlegt am:19 Dez 2017 08:54
Letzte Änderung:19 Dez 2017 08:54

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