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Experimental characterisation of a high Reynolds number turbulent boundary layer subjected to an adverse pressure gradient

Srinath, S. und Cuvier, C. und Foucaut, J. M. und Laval, J. P. und Stanislas, Michel und Kähler, Christian und Hain, Rainer und Scharnowski, Sven und Schröder, Andreas und Geisler, Reinhard und Agocs, Janos und Röse, Anni und Willert, Christian und Klinner, Joachim und Soria, Julio und Amili, Omid und Atkinson, Callum (2017) Experimental characterisation of a high Reynolds number turbulent boundary layer subjected to an adverse pressure gradient. Congrès Français de Mécanique - CFM 2017, 2017-08-28 - 2017-09-01, Lille, Frankreich.

[img] PDF (Proceedings paper)
3MB

Offizielle URL: https://cfm2017.sciencesconf.org/130909/document/

Kurzfassung

A turbulent boundary layer over a given geometry was studied experimentally in the framework of a EUHIT project. The geometry consists of a specifically designed ramp model, which is approximately 7m long. The model used is the LML-AVERT ramp on which the final flap was replaced by a 3.5m long flat plate. Several PIV experiments were conducted including one covering the full boundary layer thickness over a length of more than 10 boundary layer thicknesses with a good spatial resolution. The statistics show the development of a second peak characteristic of this type of flow with adverse pressure gradient and probably associated to the enhancement of very large scale motions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/116917/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Experimental characterisation of a high Reynolds number turbulent boundary layer subjected to an adverse pressure gradient
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Srinath, S.LML UMR CNRS 8107, Villeneuve d'Ascq, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cuvier, C.LML UMR CNRS 8107, Villeneuve d'Ascq, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Foucaut, J. M.LML UMR CNRS 8107, Villeneuve d'Ascq, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Laval, J. P.LML UMR CNRS 8107, Villeneuve d'Ascq, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stanislas, MichelLaboratoire de Mécanique de Lille, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kähler, ChristianUniBw MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hain, RainerUni BW München, Inst f Strömungsmechanik und AerodynamikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scharnowski, SvenUni BW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, Andreasandreas.schroeder (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6971-9262NICHT SPEZIFIZIERT
Geisler, Reinhardreinhard.geisler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-8838-3713NICHT SPEZIFIZIERT
Agocs, Janosjanos.agocs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Röse, AnniAS-EXVNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Willert, ChristianChris.Willert (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1668-0181NICHT SPEZIFIZIERT
Klinner, JoachimJoachim.Klinner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2709-9664NICHT SPEZIFIZIERT
Soria, JulioMonash UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Amili, OmidMonash UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Atkinson, CallumMonash Universityhttps://orcid.org/0000-0003-3726-2103NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulent boundary layer, adverse pressure gradient, particle image velocimetry, PIV
Veranstaltungstitel:Congrès Français de Mécanique - CFM 2017
Veranstaltungsort:Lille, Frankreich
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:28 August 2017
Veranstaltungsende:1 September 2017
Veranstalter :Association Française de Mécanique (AFM)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden (alt), L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen , Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksmesstechnik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Willert, Dr.phil. Christian
Hinterlegt am:14 Dez 2017 16:02
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:21

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