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Prediction based framework for Vehicle Platooning using Vehicular Communications

Jain, Varun und Lapoehn, Stephan und Frankiewicz, Tobias und Hesse, Tobias und Gharba, Mohamed und Gangakhedkar, Sandip und Ganesan, Karthikeyan und Cao, Hanwen und Eichinger, Josef und Ramadan Ali, Ali und Zou, Yao und Gu, Liang (2017) Prediction based framework for Vehicle Platooning using Vehicular Communications. IEEE Vehicular Networking Conference, 27.-29. Nov. 2017, Torino, Italien. doi: 10.1109/VNC.2017.8275603.

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Kurzfassung

One of the major advantages of V2V communication for vehicle platooning system is the low latency of message transfer between the vehicles as compared to the recognition by the sensor systems. The low latency allows the following vehicles to predict the trajectory of leading vehicle and plan the required control actions in a very short time. In addition, V2V can be effectively used in scenarios where the information from vision sensors in unavailable or limited due to field-of-view or unsuitable weather conditions. In this paper, we present such a vehicle platooning system that relies only on V2V communication, without use of vision sensors. We also evaluate the effect of communication latency and reliability on the performance of the system. Vehicle tests using prototype hardware for 5G-V2X and 802.11p communications show the effectiveness of the approach.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/116858/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Prediction based framework for Vehicle Platooning using Vehicular Communications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jain, VarunVarun.Jain (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lapoehn, StephanStephan.Lapoehn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frankiewicz, TobiasTobias.Frankiewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6288-5754NICHT SPEZIFIZIERT
Hesse, TobiasTobias.Hesse (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2346-2035NICHT SPEZIFIZIERT
Gharba, Mohamedhuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gangakhedkar, Sandiphuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ganesan, Karthikeyanhuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cao, Hanwenhuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eichinger, Josefhuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ramadan Ali, Alihuawei technologies duesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zou, Yaohuawei technologies co. ltd., chengdu research centerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gu, Lianghuawei technologies co. ltd., chengdu research centerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/VNC.2017.8275603
Status:veröffentlicht
Stichwörter:vehicle platooning; 5G-V2X; 802.11p; model predictive control (MPC); vehicular communication
Veranstaltungstitel:IEEE Vehicular Networking Conference
Veranstaltungsort:Torino, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:27.-29. Nov. 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Automotive
Hinterlegt von: Jain, Varun
Hinterlegt am:13 Dez 2017 14:22
Letzte Änderung:21 Jul 2023 08:54

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