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Model Based Design of a Split Carrier Wheel Suspension for Light-weight Vehicles

Tobolar, Jakub und Baumgartner, Daniel und Hirano, Yutaka und Bünte, Tilman und Fleps-Dezasse, Michael und Brembeck, Jonathan (2017) Model Based Design of a Split Carrier Wheel Suspension for Light-weight Vehicles. Linköping University Electronic Press. 12th International Modelica Conference, 2017-05-15 - 2017-05-17, Prague, Czech Republic. doi: 10.3384/ecp17132425. ISBN 978-91-7685-575-1. ISSN 1650-3740.

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Offizielle URL: htps://doi.org/10.3384/ecp17132425

Kurzfassung

Applying light-weight construction methods to the design of future electric vehicles results in weight reduction of both the vehicle body and the chassis. However, the potential for percental reduction of the sprung mass is larger compared to that of the unsprung mass. Consequently, unfavorable consequences on the compromise, which always needs to be found between road contact and road holding, can arise. This requires additional arrangements in order to reach the performance of a state-of-the-art conventional vehicle. This paper presents a possible design solution. The wheel carrier is split into two parts, thus enabling to tune the frequency response correspondingly to reference vehicles. Besides the technical solution the Modelica modeling of the proposed suspension system as well as a vehicle dynamics and ride comfort assessment are presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/115070/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Model Based Design of a Split Carrier Wheel Suspension for Light-weight Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tobolar, JakubJakub.Tobolar (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4888-4664NICHT SPEZIFIZIERT
Baumgartner, DanielDaniel.Baumgartner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hirano, YutakaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bünte, TilmanTilman.Buente (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7214-5183NICHT SPEZIFIZIERT
Fleps-Dezasse, Michaelmichael.fleps-dezasse (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brembeck, Jonathanjonathan.brembeck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7671-5251NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.3384/ecp17132425
Seitenbereich:Seiten 425-432
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Kofránek, JiriCharles University in PragueNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Casella, FrancescoPolitecnico di MilanoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Linköping University Electronic Press
Name der Reihe:Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN:1650-3740
ISBN:978-91-7685-575-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:split wheel carrier, vehicle suspension, unsprung mass, small electric vehicle, three mass system
Veranstaltungstitel:12th International Modelica Conference
Veranstaltungsort:Prague, Czech Republic
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:15 Mai 2017
Veranstaltungsende:17 Mai 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R SY - Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben Intelligente Mobilität (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Tobolar, Dr.(PH.D.) Jakub
Hinterlegt am:06 Nov 2017 16:23
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:19

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