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Investigation on the wake flow instability behind isolated roughness elements on the forebody of a blunt generic reentry capsule

Theiß, Alexander und Hein, Stefan (2017) Investigation on the wake flow instability behind isolated roughness elements on the forebody of a blunt generic reentry capsule. In: Progress in Flight Physics Seiten 451-480. doi: 10.1051/eucass/201709451. ISBN 978-5-94588-215-7.

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3MB

Offizielle URL: https://doi.org/10.1051/eucass/201709451

Kurzfassung

Numerical results on modal disturbance growth in the wake flow downstream of a roughness element submerged in the boundary layer of a typical reentry capsule at an angle of attack are presented. Laminar base flow computations were conducted for different roughness heights and planform shapes. The modal instability characteristics of the wake flow were studied by spatial two-dimensional (2D) eigenvalue analysis. For all cases considered, the varicose wake modes are most amplified in terms of maximum N-factors, with the cylindrical roughness element being the most effective shape.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114932/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Zusätzliche Informationen:Published online: 20 June 2017
Titel:Investigation on the wake flow instability behind isolated roughness elements on the forebody of a blunt generic reentry capsule
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Theiß, AlexanderAlexander.Theiss (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4034-3246NICHT SPEZIFIZIERT
Hein, StefanStefan.Hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Juni 2017
Erschienen in:Progress in Flight Physics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:9
DOI:10.1051/eucass/201709451
Seitenbereich:Seiten 451-480
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTEDP SciencesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-5-94588-215-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:re-entry capsule, blunt body, roughness-induced transition, LST-2D
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Theiß, Alexander
Hinterlegt am:23 Nov 2017 16:07
Letzte Änderung:16 Feb 2022 09:10

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