elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Powertrain scenarios for cars in european markets to the year 2040

Kugler, Ulrike und Brokate, Jens und Schimeczek, Christoph und Schmid, Stephan (2017) Powertrain scenarios for cars in european markets to the year 2040. In: TAE conference proceedings - 11th International Colloquium Fuels. 11th International Colloquium Fuels – Conventional and Future Energy for Automobiles, 27.-29.06.2017, Stuttgart, Deutschland.

[img] PDF
320kB

Kurzfassung

Dramatic changes in the market for car powertrains seem possible in the near future. Triggered by the need of significant CO2 reduction in the transport sector according to COP21 (Paris) or air quality problems in European cities, the introduction of more and more electrified powertrains appears necessary. In order to analyze ways to reduce CO2-emissions from cars and especially the competition between various efficiency technologies, alternative powertrains, and fuels, the vehicle technologies scenario model VECTOR21 is used in different scenario simulations. Results for two recently modelled pathways for Germany show a continuous market penetration of electrified powertrains such as full hybrids and plug-in electric vehicles. A review of our recent VECTOR21 scenarios shows that in 2040, the final energy demand in liquid fuel products is reduced by 45% on average. Furthermore, we give insights in detailed analysis of the total costs of ownership in European countries like UK, NL, DE and ES for different type of car fleets. And we discuss consequences of different scenarios in terms of mobility costs, CO2-reduction in vehicle stock, etc.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114744/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Powertrain scenarios for cars in european markets to the year 2040
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kugler, UlrikeUlrike.Kugler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4734-4065NICHT SPEZIFIZIERT
Brokate, JensJens.Brokate (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3566-0343NICHT SPEZIFIZIERT
Schimeczek, Christophchristoph.schimeczek (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0791-9365NICHT SPEZIFIZIERT
Schmid, StephanStephan.Schmid (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3081-8749NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 Juni 2017
Erschienen in:TAE conference proceedings - 11th International Colloquium Fuels
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Pkw-Markt-Szenarien, alternative Antriebe, VECTOR21, total costs of ownership, europäische Märkte
Veranstaltungstitel:11th International Colloquium Fuels – Conventional and Future Energy for Automobiles
Veranstaltungsort:Stuttgart, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:27.-29.06.2017
Veranstalter :TAE Esslingen
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Kugler, Ulrike
Hinterlegt am:21 Nov 2017 14:07
Letzte Änderung:31 Jul 2019 20:12

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.