elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Technological, economic and sociological factors on the maximum design speed of high speed trains

Schumann, Tilo und Meyer zu Hörste, Michael und Heckmann, Andreas und Lemmer, Karsten (2017) Technological, economic and sociological factors on the maximum design speed of high speed trains. International Congress on High-Speed Rail, 2017-10-04 - 2017-10-06, Ciudad Real, Spanien.

[img] PDF
1MB
[img] PDF
545kB

Kurzfassung

The maximum design speed of high speed trains is the maximal speed the train is operating in regular traffic. Due to certification and testing purposes the real maximum speed is higher. Historically the maximum design speed was understood as a constant value, which is depending on factors like distance to be travelled between two stops, traffic volume, energy cost etc. The study to be presented here aims to show, that the maximum design speed is a variable value depending as well on factors as willingness to pay, which is again depending on variables like airplane ticket prices or even petrol prices.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114412/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Technological, economic and sociological factors on the maximum design speed of high speed trains
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schumann, Tilotilo.schumann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6897-7836NICHT SPEZIFIZIERT
Meyer zu Hörste, Michaelmichael.meyerzuhoerste (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, Andreasandreas.heckmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Lemmer, Karstenkarsten.lemmer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 Oktober 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High-Speed Rail, Next Generation Train, Speed Limit, Wheel-Rail-System, Vehicle Dynamics, Aerodynamics, Signalling, Train Control, Operation, Passenger Numbers
Veranstaltungstitel:International Congress on High-Speed Rail
Veranstaltungsort:Ciudad Real, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Oktober 2017
Veranstaltungsende:6 Oktober 2017
Veranstalter :Universidad Castilla La Mancha
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Bahnsysteme
Hinterlegt von: Schumann, Dipl.-Ing. Tilo
Hinterlegt am:17 Jan 2018 09:29
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:18

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.