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Effect of Non-Integer Delay on Ranging Accuracy for Ultra-Reliable Systems

Soliman, Mohammad und Sand, Stephan und Schmidhammer, Martin und Staudinger, Emanuel (2018) Effect of Non-Integer Delay on Ranging Accuracy for Ultra-Reliable Systems. In: 2017 International Conference on Localization and GNSS, ICL-GNSS 2017. IEEE. ICL GNSS 2017, 2017-06-27 - 2017-06-29, Nottingham, England. doi: 10.1109/ICL-GNSS.2017.8376239. ISBN 978-1-5386-2217-9. ISSN 2325-0771.

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193kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/8376239/

Kurzfassung

Ultra-reliable communication systems are drawing a lot of attention due to the rising demand on new wireless technologies for safety critical applications. Many of these applications require ultra-reliable distance estimation between the communicating nodes. Automatic coupling between train wagons is one of the scenarios where ultra-reliable communication and ranging at short distances is required. The main objective of this paper is to define a theoretical channel model for the aforementioned scenario, to define a proper discrete equivalence of the communication system model, to derive Cram´er Rao Lower Bounds for ranging accuracy. Ranging accuracy simulation results are provided using three systems: ITS-G5, IR-UWB, and a proposed 5G wide band system operating in the mm-Wave frequency band. We show from the results that the proposed mm-Wave system is suitable for ultra-reliable ranging at short distances.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114201/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung)
Titel:Effect of Non-Integer Delay on Ranging Accuracy for Ultra-Reliable Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Soliman, MohammadMohammad.Soliman (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sand, StephanStephan.Sand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9502-5654NICHT SPEZIFIZIERT
Schmidhammer, Martinmartin.schmidhammer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Staudinger, EmanuelEmanuel.Staudinger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9601-2887NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2018
Erschienen in:2017 International Conference on Localization and GNSS, ICL-GNSS 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ICL-GNSS.2017.8376239
Verlag:IEEE
ISSN:2325-0771
ISBN:978-1-5386-2217-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ranging, CRLB, ultra-reliable, delay estimation, mm-Wave, 5G
Veranstaltungstitel:ICL GNSS 2017
Veranstaltungsort:Nottingham, England
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 Juni 2017
Veranstaltungsende:29 Juni 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Soliman, Mohammad
Hinterlegt am:25 Sep 2017 09:24
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:18

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