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Fault-Tolerant Control of an Electrohydraulic Brake Using Virtual Pressure Sensor

Ho, Lok Man und Satzger, Clemens und de Castro, Ricardo (2017) Fault-Tolerant Control of an Electrohydraulic Brake Using Virtual Pressure Sensor. International Conference on Robotics and Automation Sciences, 2017-08-26 - 2017-08-29, Hong Kong, China. doi: 10.1109/ICRAS.2017.8071920.

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859kB

Kurzfassung

An approach for fault tolerant control of an electrohydraulic brake (EHB) in case of a pressure sensor failure is presented. Automotive Brake-by-Wire actuators are safety critical components, and an EHB under closed-loop pressure control is critically affected by faults in the pressure sensor. Timely fault detection and reconfiguration to use a brake pressure estimate based on motor position enhances the reliability of the system. Since the relationship between position and pressure can vary over a system’s lifetime due to wear and changes in brake system characteristics, it is necessary to adapt this relationship online using operating data. This paper presents the means to perform this update using a least squares estimation routine, adapted to account for persistence of excitation and data storage limitations. Model-based fault detection functions are also presented. The proposed fault-tolerant control approach is implemented and validated on an EHB test bench with promising results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113911/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Fault-Tolerant Control of an Electrohydraulic Brake Using Virtual Pressure Sensor
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ho, Lok Manlok.ho (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9023-2520NICHT SPEZIFIZIERT
Satzger, Clemensclemens.satzger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0714-3675NICHT SPEZIFIZIERT
de Castro, Ricardoricardo.decastro (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5546-3999NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:26 August 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ICRAS.2017.8071920
Status:veröffentlicht
Stichwörter:brake-by-wire; electrohydraulic brake; fault detection; fault-tolerant control; reconfiguration; virtual sensor
Veranstaltungstitel:International Conference on Robotics and Automation Sciences
Veranstaltungsort:Hong Kong, China
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:26 August 2017
Veranstaltungsende:29 August 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ho, Lok Man
Hinterlegt am:21 Sep 2017 16:49
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:18

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