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How to shape noise spectra for continuous system simulation

Klöckner, Andreas und Knoblach, Andreas und Heckmann, Andreas (2017) How to shape noise spectra for continuous system simulation. Mathematical and Computer Modelling of Dynamical Systems, 23 (3), Seiten 284-300. Taylor & Francis. doi: 10.1080/13873954.2017.1298622. ISSN 1387-3954.

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Offizielle URL: http://www.tandfonline.com/10.1080/13873954.2017.1298622

Kurzfassung

Noise for continuous-time system simulation is relevant for many applications, whenever time domain results are required. Simulating such noise raises the need to consistently shape the frequency content of the signal. However, the methods for this task are not obvious and form filters are often used as approximate state space implementations. In this article, we address the problem with a new method which relies on directly using the specified power spectral density for a convolution filter. For the example of railway track irregularities, we explain how to derive the required filters, implement them in the open-source AdvancedNoise library, and verify the results. The new method produces correct results, is very simple to use, and enables new features for time simulation of physical systems.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113252/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:How to shape noise spectra for continuous system simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Klöckner, Andreasandreas.kloeckner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9162-0261NICHT SPEZIFIZIERT
Knoblach, Andreasandreas.knoblach (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, Andreasandreas.heckmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Erschienen in:Mathematical and Computer Modelling of Dynamical Systems
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:23
DOI:10.1080/13873954.2017.1298622
Seitenbereich:Seiten 284-300
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:1387-3954
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Noise; power spectral density; track irregularity
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt), V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Klöckner, Andreas
Hinterlegt am:21 Jul 2017 14:56
Letzte Änderung:03 Nov 2023 14:05

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