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Aeroelastic Analysis of Double-Swept Rotor Blade in Hovering Conditions

Kumar, M. R. und Rao, L. V. (2017) Aeroelastic Analysis of Double-Swept Rotor Blade in Hovering Conditions. ISBN 978-88-97576-28-0.

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Offizielle URL: http://www.ifasd2017.com

Kurzfassung

The double-sweep is a relatively new advanced blade shape employed in the rotorcraft industry, mainly, to alleviate rotor noise. The aeroelastic effects of this advanced shape have been relatively less discussed in the open literature. The current work involves a study concerning the effects of a double-sweep, along with a tip-anhedral, on the aeroelastic loads and structural dynamics of a rotor blade. For carrying out this analysis, a comprehensive simulation tool employing the Peters-He dynamic wake model and the ONERA dynamic stall model for air loads is used. It is shown that the double-sweep geometry causes large lag shear forces, lag as well as torsional moments at the blade root and at the double-sweep junction.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113130/
Dokumentart:Tagungsband
Titel:Aeroelastic Analysis of Double-Swept Rotor Blade in Hovering Conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kumar, M. R.rohin.majeti (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0634-8051NICHT SPEZIFIZIERT
Rao, L. V.dyna.rwrdc (at) hal-india.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2017
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:978-88-97576-28-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Double-sweep, rotary-wing aeroelasticity, structural dynamics
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Majeti, Rohin Kumar
Hinterlegt am:12 Jul 2017 13:55
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:17

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