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Crashworthiness and ditching behaviour of blended-wing-body (BWB) aircraft design

Sturm, Ralf und Hepperle, Martin (2015) Crashworthiness and ditching behaviour of blended-wing-body (BWB) aircraft design. International Journal of Crashworthiness, Seiten 1-11. Taylor & Francis. doi: 10.1080/13588265.2015.1068997. ISSN 1358-8265.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.1080/13588265.2015.1068997

Kurzfassung

Over the last few decades, the fuel efficiency of aircrafts was mainly improved by the application of refined aerodynamics, new materials, structural optimization and enhanced engine performance. A further potential for a greener aircraft is seen in the unconventional blended-wing-body (BWB) design configuration due to its advanced aerodynamic design and its reduced weight. For the certification of novel aircraft configurations, the airworthiness authorities require proof of at least equivalent safety standards compared to the existing conventional transport aircraft. In this context, the BWB configuration has to demonstrate sufficient crashworthiness for emergency landing on rigid surface and on water. Since structural modifications for improved safety should be applied in the early conceptual design phase of an aircraft, explicit simulations have been performed with the objective to estimate the crash behaviour of the BWB configuration. Based on the simulation results, design principles are derived for improved crashworthiness and ditching behaviour for the BWB aircraft configuration.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113091/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Crashworthiness and ditching behaviour of blended-wing-body (BWB) aircraft design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sturm, RalfRalf.Sturm (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hepperle, Martinmartin.hepperle (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 August 2015
Erschienen in:International Journal of Crashworthiness
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1080/13588265.2015.1068997
Seitenbereich:Seiten 1-11
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:1358-8265
Status:veröffentlicht
Stichwörter:structural integrity; crashworthiness; ditching; blended-wing-body; flying wing; emergency landing; aircraft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen und Werkstoffe (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Sturm, Ralf
Hinterlegt am:06 Okt 2017 11:34
Letzte Änderung:06 Nov 2023 09:13

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