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Impact of turbulence and degraded visual environment on pilot workload

Lehmann, Paul Hermann und Jones, Michael und Höfinger, Marc (2017) Impact of turbulence and degraded visual environment on pilot workload. CEAS Aeronautical Journal, Seiten 1-16. Springer. doi: 10.1007/s13272-017-0246-3. ISSN 1869-5582.

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Kurzfassung

Offshore helicopter operations are frequently conducted in both turbulent and degraded visual Environments (DVE). This investigation assesses the combined influence of turbulence and DVEs on pilot workload to identify first limits for safe operations. Flight tests using a simulation model of the research helicopter ACT/FHS (active control technology/flying helicopter simulator) flight mechanics model were conducted in the air vehicle simulator (AVES) at DLR Braunschweig. Tests were completed using four pilots, and results show the effects on pilot workload, task performance and control input activity. It was found that DVE and turbulence increase the workload and reduce task performance, but each in a different manner. Furthermore, the impact on control activity and pilot-induced oscillation tendencies are shown to have dependency upon the environmental conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/112802/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Impact of turbulence and degraded visual environment on pilot workload
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lehmann, Paul HermannPaul.Lehmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jones, MichaelMichael.Jones (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Höfinger, MarcMarc.Hoefinger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 Juni 2017
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-017-0246-3
Seitenbereich:Seiten 1-16
Verlag:Springer
Name der Reihe:CEAS Aeronautical Journal
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter � Turbulence � Degraded visual environment � Workload � Task performance
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Lehmann, Paul Hermann
Hinterlegt am:20 Jun 2017 10:45
Letzte Änderung:21 Nov 2023 09:37

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