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REDUCTION OF UNCERTAINTIES IN SHM DATA TRANSMISSION AND FAILURE ANALYSIS WITHIN LIMITATIONS TO ECONOMIC AND SAFETY ASPECTS

Meyer, Hendrik und Thyagarajan, Sowmya und Gollnick, Volker (2017) REDUCTION OF UNCERTAINTIES IN SHM DATA TRANSMISSION AND FAILURE ANALYSIS WITHIN LIMITATIONS TO ECONOMIC AND SAFETY ASPECTS. In: PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL WORKSHOP ON AIRCRAFT SYSTEM TECHNOLOGIES. Shaker. AST 2017, 2017-02-21 - 2017-02-22, Hamburg, Deutschland. ISBN 978-3-8440-5086-8.

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230kB

Kurzfassung

In Clean Sky 2 project DEMETER the potential of Structure Health Monitoring (SHM) is investigated in the context of Condition Based Maintenance. Data generated through SHM systems can be managed by Direct or Indirect measurement techniques. Indirect measurements comprise of selecting physical parameter or signals which have a negative effect on structural load and stresses like g-force or differential pressure. For the usage in SHM solutions physical data need to be collected, stored, transmitted and transferred to structural load models. Therefore, the concept proposed in this paper deals with a generic approach for tolerances and failure calculation with an extension of analysis on their negative effects over indirect measurements. The failures and remaining usage of the structure taken into consideration will be calculated, wherein magnitude of different failure rates will also be depicted. This will be followed by defining and analysing the limitations that could be caused due to implementation .of indirect measurements. In this study A320 engine mount bolts subjected to CBM program are analysed. For the proposed indirect SHM systems existing components in the aircraft are used and no design changes on the aircraft are planned. This may further emerge problems with design integrity of the existing components, which in turn bring restrictions to the use of health management and adds uncertainties via the data generated by structure health monitoring systems. The results will give possible recommendations to reduce the confidence interval with the usage model developed and therefore increasing the benefit of the health monitoring approach proposed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/112583/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:REDUCTION OF UNCERTAINTIES IN SHM DATA TRANSMISSION AND FAILURE ANALYSIS WITHIN LIMITATIONS TO ECONOMIC AND SAFETY ASPECTS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Meyer, Hendrikhendrik.meyer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thyagarajan, SowmyaSowmya.Thyagarajan (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Februar 2017
Erschienen in:PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL WORKSHOP ON AIRCRAFT SYSTEM TECHNOLOGIES
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
von Estorff, OttoTUHHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thielecke, FrankTUHHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Shaker
Name der Reihe:Luft- und Raumfahrttechnik
ISBN:978-3-8440-5086-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Maintenance, Structure, SHM, Uncertainties, Wartung, Struktur, Fehler
Veranstaltungstitel:AST 2017
Veranstaltungsort:Hamburg, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Februar 2017
Veranstaltungsende:22 Februar 2017
Veranstalter :Technische Universität Hamburg
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Systemanalyse Lufttransport
Hinterlegt von: Meyer, Hendrik
Hinterlegt am:13 Jul 2017 15:28
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:17

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