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5G Enabled Cooperative Collision Avoidance: System Design and Field Test

Jain, Varun und Lapoehn, Stephan und Frankiewicz, Tobias und Hesse, Tobias und Gharba, Mohamed und Cao, Hanwen und Gangakhedkar, Sandip und Eichinger, Josef und Ramadan Ali, Ali und Ganesan, Karthikeyan und Zou, Yao und Tang, Chen und Gu, Liang (2017) 5G Enabled Cooperative Collision Avoidance: System Design and Field Test. IEEE International Symposium on a World of Wireless Mobile and Multimdeia Networks, 2017-06-12 - 2017-06-15, Macau, China. doi: 10.1109/WoWMoM.2017.7974355.

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2MB

Kurzfassung

We explore the feasibility of 5G for enhancing automated driving through cooperation between cars. We present a V2X solution for enhancing road safety through connected cars based on 5G radio technology. Based on a flexible, re-configurable Software Defined Radio test-bed, we examine the benefit of Ultra low latency and high reliability (URLLC) for enhanced emergency brake maneuver. This use case reveals the advantages and additional requirements of using 5G for automated emergency braking based on car-to-car communication. We analyze the impact of communication latency and reliability on the maneuver performance and associated safety aspect. The results provide insights into the joint-design of a V2X communication system for enhancing road safety through cooperative automated driving.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/111998/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:5G Enabled Cooperative Collision Avoidance: System Design and Field Test
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jain, VarunVarun.Jain (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lapoehn, StephanStephan.Lapoehn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frankiewicz, TobiasTobias.Frankiewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6288-5754NICHT SPEZIFIZIERT
Hesse, TobiasTobias.Hesse (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2346-2035NICHT SPEZIFIZIERT
Gharba, MohamedHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cao, HanwenHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gangakhedkar, SandipHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eichinger, JosefHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ramadan Ali, AliHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ganesan, KarthikeyanHuawei Technologies DuesseldorfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zou, YaoHuawei Technologies Co. Ltd., Chengdu Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tang, ChenHuawei Technologies Co. Ltd., Chengdu Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gu, LiangHuawei Technologies Co. Ltd., Chengdu Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/WoWMoM.2017.7974355
Status:veröffentlicht
Stichwörter:5G, vehicle tests, emergency braking maneuver
Veranstaltungstitel:IEEE International Symposium on a World of Wireless Mobile and Multimdeia Networks
Veranstaltungsort:Macau, China
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:12 Juni 2017
Veranstaltungsende:15 Juni 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Anwendungsplattform Intelligente Mobilität
Hinterlegt von: Jain, Varun
Hinterlegt am:19 Jun 2017 09:48
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:16

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