Sinapius, Philipp Benjamin (2016) A Concept for Head Up Adaptive Context Sensitive Automation in Air Traffic Control Towers. andere.
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Kurzfassung
Air traffic control is a working environment heavily influenced by automated systems: radar trackers and decision support tools are examples of established technologies that help controllers control air traffic safely, orderly and expeditiously. Automation is however and should not be introduced as an end in itself, which is why the requirements towards these systems in terms of safety (reliability, robustness) are high [20].
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/111185/ | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Hochschulschrift (andere) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | Studienarbeit Betreuer: Hejar Gürlük, Karsten Straube | ||||||||
Titel: | A Concept for Head Up Adaptive Context Sensitive Automation in Air Traffic Control Towers | ||||||||
Autoren: |
| ||||||||
Datum: | 13 Dezember 2016 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 59 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Adaptive Support | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AO - Air Traffic Management and Operation | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Effiziente Flugführung (alt) | ||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugführung > Lotsenassistenz | ||||||||
Hinterlegt von: | Diederich, Kerstin | ||||||||
Hinterlegt am: | 27 Apr 2017 10:36 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2017 10:36 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags