elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Follow-the-Greens: The Controllers’ Point of View. Results from a SESAR Real Time Simulation with Controllers.

Straube, Karsten und Rossbach, Marcus und Vieten, Björn und Hahn, Kerstin (2016) Follow-the-Greens: The Controllers’ Point of View. Results from a SESAR Real Time Simulation with Controllers. In: Advances in Human Aspects of Transportation Advances in Human Aspects of Transportation, X. Springer International Publishing. Seiten 837-849. doi: 10.1007/978-3-319-41682-3_69. ISBN 978-3-319-41681-6. ISSN 2194-5357.

[img] PDF
1MB

Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-41682-3_69

Kurzfassung

Although pilots are often supported by signage, markings and lighting when taxiing on the airport surface, navigation and monitoring remain workload intense tasks even in good weather conditions. Radio communication is near capacity limits on many airports today resulting in waiting times and delay. Apart from well-known safety issues this also constitutes a negative impact on the environment. The European aviation research program SESAR addressed this problem and came up with a solution: A new surface traffic management concept proposes the automated use of Airfield Ground Lighting with individually switched green taxiway centerline lights indicating the path to be followed. This paper presents official validation results indicating that SESAR developed a safer, quicker and greener surface traffic management concept.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/111109/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Follow-the-Greens: The Controllers’ Point of View. Results from a SESAR Real Time Simulation with Controllers.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Straube, KarstenKarsten.Straube (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rossbach, MarcusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vieten, BjörnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hahn, KerstinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2016
Erschienen in:Advances in Human Aspects of Transportation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:X
DOI:10.1007/978-3-319-41682-3_69
Seitenbereich:Seiten 837-849
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Stanton, Neville A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Landry, StevenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Di Bucchianico, GiuseppeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vallicelli, AndreaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Advances in Human Aspects of Transportation
ISSN:2194-5357
ISBN:978-3-319-41681-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airport surface management
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Systemergonomie
Hinterlegt von: Biella, Marcus
Hinterlegt am:15 Feb 2017 10:54
Letzte Änderung:31 Jul 2019 20:08

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.