elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

PREDICTION OF THE FLOW AROUND THE X-31 AIRCRAFT USING THREE DIFFERENT CFD METHODS

Schütte, Andreas und Oehlke, Martin und Boelens, Okko J. und Jirásek, Adam (2009) PREDICTION OF THE FLOW AROUND THE X-31 AIRCRAFT USING THREE DIFFERENT CFD METHODS. NATO RTO - Research and Technology Organisation. [sonstige Veröffentlichung]

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sto.nato.int/publications/STO%20Technical%20Reports/RTO-TR-AVT-161/$$TR-AVT-161-ALL.pdf

Kurzfassung

The investigations presented in this paper are carried out within the NATO RTO AVT-161 Task Group focused on the prediction of stability and control issues of UCAV and fighter type configurations using high fidelity methods like CFD. The use of the X-31 configuration is based on the DLR project SikMa dealing with maneuver simulation of fighter aircraft by multi-disciplinary coupling of CFD, CSM and flight mechanics. Within this project and within follow-on projects several steady state and unsteady dynamic wind tunnel tests are done. This comprehensive experimental data base is used within the AVT-161 Task Group for the flow solver verification and validation process. Even though research on fighter type aircraft with vortex dominated flow fields have been done for quite a number of years there are still open questions about the flow physics and the ability to predict the aerodynamics using CFD methods

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110899/
Dokumentart:sonstige Veröffentlichung
Titel:PREDICTION OF THE FLOW AROUND THE X-31 AIRCRAFT USING THREE DIFFERENT CFD METHODS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Oehlke, MartinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boelens, Okko J.okko.boelens (at) nlr.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jirásek, AdamAdam.Jirasek.cz (at) usafa.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 September 2009
Erschienen in:NATO RTO Technical Report, RTO-AVT-TR-161 on "Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air and Sea Vehicles"
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
DOI:10.14339/RTO-TR-AVT-161
Seitenanzahl:46
Verlag:NATO RTO - Research and Technology Organisation
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UCAV, Delta wing, vortical flow, stability and control, validation, Experiment, cfd, NATO, AVT, RTO, X-31, DLR TAU, ENSOLV, NLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:30 Jan 2017 10:25
Letzte Änderung:30 Jan 2017 10:25

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.