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INTRODUCTION TO THE AVT-161 AIR FACET: AN INTEGRATED COMPUTATIONAL/EXPERIMENTAL APPROACH TO UCAV STABILITY AND CONTROL ESTIMATION

Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2009) INTRODUCTION TO THE AVT-161 AIR FACET: AN INTEGRATED COMPUTATIONAL/EXPERIMENTAL APPROACH TO UCAV STABILITY AND CONTROL ESTIMATION. NATO RTO - Research and Technology Organisation. [sonstige Veröffentlichung]

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sto.nato.int/publications/STO%20Technical%20Reports/RTO-TR-AVT-161/$$TR-AVT-161-ALL.pdf

Kurzfassung

Within the AVT-161 Task Group a comprehensive research program designed to investigate the ability of computational methods to predict stability and control characteristics of a generic unmanned combat air vehicle and the X-31 experimental aircraft has been undertaken. The integrated approach to simulating static and dynamic stability characteristics was performed by the NATO RTO Task Group AVT-161. The UCAV, named SACCON (Stability and Control Configuration), and the X-31 configuration was the subject of an intensive computational and experimental study. The stability characteristics of the vehicles were evaluated via a highly integrated approach, where CFD and experimental results were used in a parallel and collaborative fashion. The results show that computational methods have made great strides in predicting static and dynamic stability characteristics, but several key issues need to be resolved before efficient, affordable, and reliable predictions are available.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110895/
Dokumentart:sonstige Veröffentlichung
Titel:INTRODUCTION TO THE AVT-161 AIR FACET: AN INTEGRATED COMPUTATIONAL/EXPERIMENTAL APPROACH TO UCAV STABILITY AND CONTROL ESTIMATION
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cummings, Russel M.russ.cummings (at) usafa.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 September 2009
Erschienen in:NATO RTO Technical Report, RTO-AVT-TR-161 on "Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air and Sea Vehicles"
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
DOI:10.14339/RTO-TR-AVT-161
Seitenanzahl:28
Verlag:NATO RTO - Research and Technology Organisation
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UCAV, Delta wing, vortical flow, stability and control, validation, Experiment, cfd, NATO, AVT, RTO
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:30 Jan 2017 10:04
Letzte Änderung:30 Jan 2017 10:04

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