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A unified analytical Approach for the acoustic conceptual design of fans of modern aero-engines.

Moreau, Antoine (2017) A unified analytical Approach for the acoustic conceptual design of fans of modern aero-engines. Dissertation, Technische Universität Berlin.

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Kurzfassung

This thesis proposes a set of theoretical models to predict, during the conceptual design Phase, the sound emitted by the fan stage of an aero-engine. The models are analytical or semi-analytical, and cover a range of discipilnes that span between aerodynamics and acoustics. Various fan architectures, such as the conventional ducted turbofan, the ducted contra-rotating fan and the contra-rotating open Rotors, are addressed on a common basis. This thesis presents the theoretical fundament of the fan noise prediction program PropNoise.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110474/
Dokumentart:Hochschulschrift (Dissertation)
Titel:A unified analytical Approach for the acoustic conceptual design of fans of modern aero-engines.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moreau, Antoineantoine.moreau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:150
Status:im Druck
Stichwörter:fan noise prediction, analytical models, PropNoise, conceptual design, acoustics
Institution:Technische Universität Berlin
Abteilung:DLR, AT-TRA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden (alt)
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Moreau, Antoine
Hinterlegt am:17 Jan 2017 11:25
Letzte Änderung:18 Mär 2019 09:36

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