Moreau, Antoine (2017) A unified analytical Approach for the acoustic conceptual design of fans of modern aero-engines. Dissertation, Technische Universität Berlin.
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Kurzfassung
This thesis proposes a set of theoretical models to predict, during the conceptual design Phase, the sound emitted by the fan stage of an aero-engine. The models are analytical or semi-analytical, and cover a range of discipilnes that span between aerodynamics and acoustics. Various fan architectures, such as the conventional ducted turbofan, the ducted contra-rotating fan and the contra-rotating open Rotors, are addressed on a common basis. This thesis presents the theoretical fundament of the fan noise prediction program PropNoise.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/110474/ | ||||||||
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Dokumentart: | Hochschulschrift (Dissertation) | ||||||||
Titel: | A unified analytical Approach for the acoustic conceptual design of fans of modern aero-engines. | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2017 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 150 | ||||||||
Status: | im Druck | ||||||||
Stichwörter: | fan noise prediction, analytical models, PropNoise, conceptual design, acoustics | ||||||||
Institution: | Technische Universität Berlin | ||||||||
Abteilung: | DLR, AT-TRA | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Antriebssysteme | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ER - Engine Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden (alt) | ||||||||
Standort: | Berlin-Charlottenburg | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik | ||||||||
Hinterlegt von: | Moreau, Antoine | ||||||||
Hinterlegt am: | 17 Jan 2017 11:25 | ||||||||
Letzte Änderung: | 18 Mär 2019 09:36 |
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