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CFD study on secondary injection thrust vectoring and side jet control

Schnepf, Christian (2016) CFD study on secondary injection thrust vectoring and side jet control. 20. DGLR STAB-Symposium 2016, 2016-11-08, Braunschweig, Deutschland.

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Kurzfassung

A numerical study of secondary injection thrust vectoring for a generic missile was undertaken and the results are compared with the ones of conventional side jet control. Furthermore, it was investigated how the secondary injection jet performs in pure side jet control when the rocket engine is switched off. At high altitude the thrust vectoring shows superior results. However, these results cannot be sustained when the rocket engine is switched off, mainly due to an unbeneficial impact of the secondary injection at the rocket engine wall. But with an optimization of the injection nozzle geometry this unwanted effect can be minimized.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110239/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:CFD study on secondary injection thrust vectoring and side jet control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schnepf, Christianchristian.schnepf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:supersonic flow, side jet control, thrust vectoring
Veranstaltungstitel:20. DGLR STAB-Symposium 2016
Veranstaltungsort:Braunschweig, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:8 November 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:06 Jan 2017 13:59
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:15

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