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Sensitivity of a Low Pressure Ratio Jet Engine Fan to Inlet Distortion

Schönweitz, Dirk und Theune, Marius und Schnell, Rainer (2016) Sensitivity of a Low Pressure Ratio Jet Engine Fan to Inlet Distortion. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X, 132, Seiten 63-73. Springer International Publishing. 19th STAB/DGLR Symposium, 2014-11-04 - 2014-11-05, München. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_6. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-27279-5_6

Kurzfassung

As part of future civil aircraft concepts the integration of jet engines is considered as an additional possibility to increase the efficiency of the whole aircraft. While the ingestion of the fuselage boundary layer reduces the drag of the aircraft it also causes the fan stage of the engine to operate with a distorted inflow. In this study, a fan with a low total pressure ratio, representing future fan designs, and the fan of the International Aero Engines (IAE) V2500 engine, representing a common fan design in today’s jet engines, are imprinted with a parameterized generic but also realistic inlet distortion. The numerical investigation of both fans that employed transient full-annulus simulations showed that regarding different criteria the low pressure ratio fan is more sensitive to the imprinted inlet distortion.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/108966/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Sensitivity of a Low Pressure Ratio Jet Engine Fan to Inlet Distortion
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schönweitz, DirkDirk.Schoenweitz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Theune, Mariusat-fuvNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schnell, RainerRainer.Schnell (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 März 2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_6
Seitenbereich:Seiten 63-73
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:V2500, Fan135, Inflow Distortion, Inlet Distortion, Boundary Layer Ingestion, BLI, Fan, Turbomachinery
Veranstaltungstitel:19th STAB/DGLR Symposium
Veranstaltungsort:München
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 November 2014
Veranstaltungsende:5 November 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Verdichtertechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Hinterlegt von: Schönweitz, Dirk
Hinterlegt am:20 Dez 2016 13:22
Letzte Änderung:04 Jun 2024 13:29

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