elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Concepts and Simulated Testing of Active Railway-Wheels

Lorsch, Paul und Algermissen, Stephan und Sinapius, Michael (2013) Concepts and Simulated Testing of Active Railway-Wheels. International Journal of Railway Technology, 2 (2), Seiten 65-78. Saxe-Coburg. doi: 10.4203/ijrt.2.2.3. ISSN 2049-5358.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.saxe-coburg.co.uk/ijrt/

Kurzfassung

The prevention of noise pollution has become one of the major concerns in science in general. Especially transportation systems have come into focus and as a tender point the noise of railways and trains. Several passive methods have been evolved to reduce the noise emission of trains in the past decades. Within the project ”Next-Generation- Train” governed by the German Aerospace Center (DLR) new active methods for noise reduction are reviewed. This paper focuses on sound radiation of wheels and thereby reviews different concepts for including active materials and sensors into a wheel. Firstly patch-actuators are applied to the web and secondly stack-actuators are positioned normal to the web. These concepts are thoroughly simulated for sufficient control of the inherent vibrations of the wheel. The more effective solution is selected. This solution is being transferred into a modal state-space system and exported from the finite element simulation. A tool synthesizes a suboptimal H1-controller for the active wheel using the normal surface velocity as controlled variable. Simulations of the control loop show that active reduction of vibration is possible with the chosen concept. Reductions of normal surface velocity of up to 20 dB are achieved. In comparison to existing passive methods this reduction is quite respectable and encourages further testing on this issue.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107827/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Concepts and Simulated Testing of Active Railway-Wheels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lorsch, PaulNICHT SPEZIFIZIERThttps://orcid.org/0000-0001-8539-3816NICHT SPEZIFIZIERT
Algermissen, StephanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sinapius, MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:International Journal of Railway Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2
DOI:10.4203/ijrt.2.2.3
Seitenbereich:Seiten 65-78
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, JoãoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Saxe-Coburg
ISSN:2049-5358
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Finite-Element-Method, Active-Vibration-Control, H1-control, Railwaynoise
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik
Hinterlegt von: Lorsch, Paul
Hinterlegt am:15 Nov 2016 12:28
Letzte Änderung:15 Jun 2023 14:32

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.