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Effect of Ground Obstacle of Different Aspect Ratio on Wake Vortex Dissipation (Invited)

Wang, Chung Hung J. und Zhao, Dan und Schlüter, Jörg und Holzäpfel, Frank und Stephan, Anton (2016) Effect of Ground Obstacle of Different Aspect Ratio on Wake Vortex Dissipation (Invited). In: 8th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference (3134). 8th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference, 2016-06-13 - 2016-06-17, Washington, D.C.. doi: 10.2514/6.2016-3134.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.2514/6.2016-3134

Kurzfassung

The employment of obstacles to accelerate dissipation of aircraft wake vortex near ground was proposed by DLR, with several subsequent studies on the effect of the obstacles under different atmospheric conditions. In collaboration with DLR, the NTU research team employed large eddy simulation to study the effect of obstacle shape on the dissipation rate and propagation speed of vortex breakup. Simulation results have shown that while the shape of the obstacle influences the propagation speed of vortex breakup, the flow-facing area of the obstacles is the major contributing factor deciding the magnitude of circulation reduction on top of the obstacle. The current study aims to investigate the effect of the aspect ratio of obstacle on vortex dissipation while holding the biggest contributor to reduction of circulation, form drag from the obstacle projected area, constant. Our simulation data has shown that, with every other parameter remained constant, the aspect ratio of obstacle makes negligible difference to the dissipation rate of wake vortex. The result suggested that the height of the obstacle could be further reduced into a less intrusive profi le and lessen the impact of these obstacles on airport operations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107473/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Effect of Ground Obstacle of Different Aspect Ratio on Wake Vortex Dissipation (Invited)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wang, Chung Hung J.ATMRI, SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhao, DanATMRI, SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schlüter, JörgDeakin Univ. Melbourne, AustraliaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Holzäpfel, FrankDLR, IPANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stephan, AntonDLR, IPANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:8th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-3134
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wake vortex, large eddy simulation, plate line, obstacle shape
Veranstaltungstitel:8th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference
Veranstaltungsort:Washington, D.C.
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 Juni 2016
Veranstaltungsende:17 Juni 2016
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre > Verkehrsmeteorologie
Hinterlegt von: Ziegele, Brigitte
Hinterlegt am:14 Nov 2016 11:42
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:12

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