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Aerodynamics and Conceptual Design Studies on an Unmanned Combat Aerial Vehicle Configuration

Cummings, Russel M. und Liersch, Carsten M. und Schütte, Andreas und Huber, Kerstin Claudie (2016) Aerodynamics and Conceptual Design Studies on an Unmanned Combat Aerial Vehicle Configuration. Journal of Aircraft, 55 (2), Seiten 454-474. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C033808. ISSN 0021-8669.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.2514/1.C033808

Kurzfassung

The ability to accurately predict both static and dynamic stability characteristics of air vehicles using computational fluid dynamics methods could revolutionize the air vehicle design process, especially for military air vehicles. A validated computational fluid dynamics capability would significantly reduce the number of ground tests required to verify vehicle concepts and, in general, could eliminate costly vehicle “repair” campaigns required to fix performance anomalies that are not adequately predicted before full-scale vehicle development. This paper outlines the extended integrated experimental and numerical approach to assess the stability and control prediction method capabilities, as well as the design and estimation of the control device effectiveness, for highly swept low observable unmanned combat aerial vehicle configurations. The aim of the AVT-201 Task Group is to provide an assessment of the computational fluid dynamics capabilities using model-scale experiments and transfer this knowledge to real-scale applications

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107415/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Aerodynamics and Conceptual Design Studies on an Unmanned Combat Aerial Vehicle Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cummings, Russel M.russ.cummings (at) usafa.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Liersch, Carsten M.Carsten.Liersch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6417-6732NICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Kerstin ClaudieKerstin.Huber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 November 2016
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:55
DOI:10.2514/1.C033808
Seitenbereich:Seiten 454-474
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Conceptual Design, AVT-201, UCAV, CFD, Experiment, Aerodynamic performance
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Deutsch-Niederländische Windkanäle
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:09 Nov 2016 11:45
Letzte Änderung:05 Nov 2020 07:51

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Aerodynamics and Conceptual Design Studies on an Unmanned Combat Aerial Vehicle Configuration. (deposited 09 Nov 2016 11:45) [Gegenwärtig angezeigt]

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