elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Optimization Tool Assessment for a Large-displacement Compliant Morphing Wing Leading Edge

Vasista, Srinivas und Rose, Michael und Monner, Hans Peter (2016) Optimization Tool Assessment for a Large-displacement Compliant Morphing Wing Leading Edge. In: 27th International Conference on Adaptive Structures and Technologies (ICAST 2016), Seiten 1-12. ICAST 2016, 2016-10-03 - 2016-10-05, Lake George, USA. (im Druck)

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The design of a mandatory droop-nose morphing device for a new type of passenger aircraft is presented in this work. This work forms one of the subprojects of the Collaborative Research Center 880 in Braunschweig, Germany. The leading edge displacement requires large curvature changes against high external loads and a novel anisotropic hybrid material comprising fiberglass and an elastomer is considered to allow large chordwise displacement and high spanwise stiffness. A number of optimization tools have been developed, such as a skin optimization tool, topology optimization compliant mechanism design tool, and a heuristic genetic algorithm based method. Amongst these approaches, the design philosophies of using conventional or compliant mechanisms are considered. The tools have their advantages and disadvantages, and numerical issues have prevented the further development of the topology optimization tool. Planned demonstrator manufacture and testing of the various design philosophies will provide an insight into which philosophy is more effective.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107370/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Optimization Tool Assessment for a Large-displacement Compliant Morphing Wing Leading Edge
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Vasista, SrinivasSrinivas.Vasista (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7917-6740NICHT SPEZIFIZIERT
Rose, Michaelmichael.rose (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8311-3638NICHT SPEZIFIZIERT
Monner, Hans PeterHans.Monner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5897-2422NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:27th International Conference on Adaptive Structures and Technologies (ICAST 2016)
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-12
Status:im Druck
Stichwörter:droop nose, leading edge, morphing wing, load path optimization
Veranstaltungstitel:ICAST 2016
Veranstaltungsort:Lake George, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 Oktober 2016
Veranstaltungsende:5 Oktober 2016
Veranstalter :Rensselaer Polytechnic Institute, USA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Erdbeobachtung
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R EO - Erdbeobachtung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Flugzeug-SAR
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik
Hinterlegt von: Rose, Dr.rer.nat. Michael
Hinterlegt am:09 Nov 2016 09:46
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:12

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.