Bach, Tobias (2016) Gradient-Based Structural Optimization of stiffened composite panels based on Detailed Finite Element Models. In: Simulation von Composites – Bereit für Industrie 4.0?, Seiten 154-160. NAFEMS Simulation von Composites – Bereit für Industrie 4.0?, 2016-10-26 - 2016-10-27, Hamburg, Deutschland. ISBN 978-1-910643-06-8.
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Kurzfassung
Within an automated framework, a structural design process is built that increases the number of design concepts applicable during the optimization of composite wings. By applying this framework in an optimization process, the influence of structural design concepts and allowables can be evaluated in early design phases. To be suited for a fast optimization, the process is set-up to deliver structural gradients, also for Multidisciplinary Design Optimization processes. By using Detailed Finite Element Models (DFEM) representing super-stringers, also structural details can be modelled for later on design processes. The framework is presented and the simulation approach is investigated regarding its accuracy. The paper concludes with a brief study of the allowable influence on a stiffened composite structure.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/107308/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Titel: | Gradient-Based Structural Optimization of stiffened composite panels based on Detailed Finite Element Models | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 27 Oktober 2016 | ||||||||
Erschienen in: | Simulation von Composites – Bereit für Industrie 4.0? | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 154-160 | ||||||||
ISBN: | 978-1-910643-06-8 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Optimization, Finite Element Method, Composite Structures, Stiffened Wing Panels | ||||||||
Veranstaltungstitel: | NAFEMS Simulation von Composites – Bereit für Industrie 4.0? | ||||||||
Veranstaltungsort: | Hamburg, Deutschland | ||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 26 Oktober 2016 | ||||||||
Veranstaltungsende: | 27 Oktober 2016 | ||||||||
Veranstalter : | NAFEMS | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Strukturen und Werkstoffe (alt), L - Simulation und Validierung (alt) | ||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Funktionsleichtbau | ||||||||
Hinterlegt von: | Bach, Tobias | ||||||||
Hinterlegt am: | 04 Nov 2016 09:11 | ||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:12 |
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