elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Strategic Conflict Probabilities in the European Air Traffic Management Network

Berling, Jan und Lau, Alexander und Gollnick, Volker (2016) Strategic Conflict Probabilities in the European Air Traffic Management Network. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig, Deutschland.

[img] PDF
507kB

Offizielle URL: http://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=420157

Kurzfassung

The complexity of European Air Traffic is accompanied by a continuous risk of conflicts between aircraft. In particular, inaccurate forecasts of aircraft positions prevent a fail-proof prediction of conflicts, especially for large look-ahead times. Uncertainty of departure times is one of the most important factors in trajectory prediction. Therefore, we compute strategic conflict probabilities between planned trajectories with stochastic departure times. First, potentially conflicted flight pairs are geometrically identified and further interpreted to gain critical periods of time in which conflicts would materialize with a given probability. Conflict probabilities of planned trajectories of a complete daily traffic sample are calculated. Results dissect the dependency of conflict probabilities on departure time deviations and on conflict geometry. Finally, an upper bound of strategic conflict reduction by strategic time shifts is computed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107280/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Strategic Conflict Probabilities in the European Air Traffic Management Network
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Berling, JanJan.Berling (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8362-1280NICHT SPEZIFIZIERT
Lau, AlexanderAlexander.Lau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Oktober 2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Status:veröffentlicht
Stichwörter:air traffic management, conflict probabilities
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Braunschweig, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 September 2016
Veranstaltungsende:15 September 2016
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Luftverkehrskonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Luftverkehrsinfrastrukturen und Prozesse
Hinterlegt von: Berling, Jan
Hinterlegt am:20 Dez 2016 10:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:12

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.