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An Analytical Model for Boundary Layer Attenuation of Acoustic Modes in Rigid Circular Ducts With Uniform Flow

Weng, Chenyang und Bake, Friedrich (2016) An Analytical Model for Boundary Layer Attenuation of Acoustic Modes in Rigid Circular Ducts With Uniform Flow. Acta acustica united with Acustica, 102, Seiten 1138-1141. Hirtzel. doi: 10.3813/AAA.919025. ISSN 1610-1928.

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Offizielle URL: http://www.ingentaconnect.com/contentone/dav/aaua/2016/00000102/00000006/art00016

Kurzfassung

An analytical model is derived for the attenuation of fundamental and higher-order (both axisymmetric and non-axisymmetric) acoustic modes caused by viscothermal losses in the acoustic boundary layer. Flow convection effects are included in the modeling by assuming a uniform mean axial velocity profile. The proposed model can be applied to calculate the damping of the acoustic waves propagating in wide circular flow ducts with rigid walls. A simple and effective way of including the mean flow convection in the modeling for the attenuation of the fundamental mode is also suggested.the

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107276/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An Analytical Model for Boundary Layer Attenuation of Acoustic Modes in Rigid Circular Ducts With Uniform Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weng, ChenyangDLR, AT-TRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bake, FriedrichDLR, AT-TRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 November 2016
Erschienen in:Acta acustica united with Acustica
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:102
DOI:10.3813/AAA.919025
Seitenbereich:Seiten 1138-1141
Verlag:Hirtzel
ISSN:1610-1928
Status:veröffentlicht
Stichwörter:duct acoustics, boundary layer attenuation, circular ducts, rigid walls uniform flow, analytical model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien (alt), L - keine Zuordnung
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Bake, Dr.-Ing. Friedrich
Hinterlegt am:04 Nov 2016 08:24
Letzte Änderung:28 Nov 2023 09:33

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