elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Optimisation of a long, vented tunnel hood based on Particle Image Velocimetry

Heine, Daniela und Lauenroth, Gerrit und Ehrenfried, Klaus (2016) Optimisation of a long, vented tunnel hood based on Particle Image Velocimetry. Second International Conference in Numerical and Experimental Aerodynamics of Road Vehicles and Trains, 2016-06-21 - 2016-06-23, Göteburg, Schweden.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.chalmers.se/en/conference/aerovehicles2/Pages/default.aspx

Kurzfassung

The compression wave which is generated during the passage of a train through a tunnel may lead to many negative effects like loads on the structure of the train and the tunnel, as well as discomfort of the passengers. These effects can be eased by using vented tunnel portals. The portal geometry was optimised by closing some vents and the effect of the vents was studied using high-speed Particle Image Velocimetry. To estimate the pressure inside of the tunnel with vented portal theoretically several generic parameters are necessary, which were obtained with the PIV-results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/105095/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Optimisation of a long, vented tunnel hood based on Particle Image Velocimetry
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heine, Danieladaniela.heine (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7967-5542NICHT SPEZIFIZIERT
Lauenroth, Gerritgerrit.lauenroth (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, Klausklaus.ehrenfried (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Juni 2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:micropressure-wave, high-speed Particle Image Velocimetry, vented tunnel hood
Veranstaltungstitel:Second International Conference in Numerical and Experimental Aerodynamics of Road Vehicles and Trains
Veranstaltungsort:Göteburg, Schweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Juni 2016
Veranstaltungsende:23 Juni 2016
Veranstalter :Department of Applied Mechanics at Chalmers University of Technology
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:29 Sep 2016 10:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:10

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.