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A comparative study of hybrid flow control system architectures for an A320 aircraft

Jabbal, Mark und Everett, Samuel und Kalarikovilagam Sri, Gopalakrishnan und Surya, Raghu (2016) A comparative study of hybrid flow control system architectures for an A320 aircraft. In: AIAA 8th AIAA Flow Control Conference, Seiten 1-19. AIAA. Eighth AIAA Flow Control Conference, 13.-17. Jun. 2016, Washington, D.C.. doi: 10.2514/6.2016-3928.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2016-3928

Kurzfassung

Due to fast-growing air traffic and the increasing cost pressure, the introduction of flow control technologies for the reduction of fuel consumption and direct operating costs in the next generation aircraft is highly likely. The successful application of new technologies depends on the economic and system integration feasibility. Much research has been done in the past on important flow control technologies such as Active Flow Separation Control (AFSC) and Hybrid Laminar Flow Control (HLFC). The system architecture for HLFC and AFSC systems are different and also the needs and purpose of both the systems are different. Considering the application of these two technologies on an A320 aircraft vertical tail plane, a total drag reduction of 3.01% was estimated, with fuel savings of up to 2.02% for a 3000NM range. This paper also analyzed and compared various flow control system architectures and the associated economic benefits and flight performance. A trade-off study is performed to compare and analyze the benefits of various systems architecture and to determine the flow control system with most benefits.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104859/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A comparative study of hybrid flow control system architectures for an A320 aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jabbal, Markmark.jabbal (at) brunel.ac.ukNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Everett, Samuelme11sbe (at) my.brunel.ac.ukNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kalarikovilagam Sri, GopalakrishnanGopalakrishnan.Kalarikovilagam (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8868-6710NICHT SPEZIFIZIERT
Surya, Raghusraghu (at) advancedfluidics.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 Juni 2016
Erschienen in:AIAA 8th AIAA Flow Control Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-3928
Seitenbereich:Seiten 1-19
Verlag:AIAA
Status:veröffentlicht
Stichwörter:flow control, systems architecture, system analysis
Veranstaltungstitel:Eighth AIAA Flow Control Conference
Veranstaltungsort:Washington, D.C.
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:13.-17. Jun. 2016
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Sichere Systeme und Systems Engineering
Hinterlegt von: Iyer, Vasan
Hinterlegt am:28 Jun 2016 15:13
Letzte Änderung:28 Jun 2016 15:13

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