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High-Speed PIV Applied to wake of NASA CRM model at high Re-number sub- and transonic stall conditions

Konrath, Robert und Geisler, Reinhard und Agocs, Janos und Ehlers, Hauke und Philipp, Florian und Quest, Jürgen (2018) High-Speed PIV Applied to wake of NASA CRM model at high Re-number sub- and transonic stall conditions. CEAS Aeronautical Journal, 9 (2), Seiten 339-346. Springer. doi: 10.1007/s13272-017-0258-z. ISSN 1869-5582.

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Offizielle URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-017-0258-z

Kurzfassung

Within the framework of the EU project ESWIRP the Particle Image Velocimetry (PIV) using high-speed camera and laser has been used to measure the turbulent flow in the wake of a stalled aircraft wing. The measurements took place on the Common Research Model (CRM) provided by NASA in the pressurized cryogenic European Transonic Wind tunnel (ETW). A specific cryoPIV system has been used and adapted for using high-speed PIV components under the cryogenic conditions of the wind tunnel facility. First results are presented comprising transonic and subsonic stall conditions at realistic flight Reynolds numbers of 11.6 and 30 million, respectively.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104849/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Published online: 23 August 2017; Print ISSN: 1869-5582 ; Online ISSN: 1869-5590
Titel:High-Speed PIV Applied to wake of NASA CRM model at high Re-number sub- and transonic stall conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Konrath, RobertRobert.Konrath (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Geisler, Reinhardreinhard.geisler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-8838-3713NICHT SPEZIFIZIERT
Agocs, Janosjanos.agocs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehlers, Haukehauke.ehlers (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Philipp, FlorianDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Quest, JürgenEuropean Transonic Windtunnel GmbH (ETW), KölnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2018
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:9
DOI:10.1007/s13272-017-0258-z
Seitenbereich:Seiten 339-346
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTSpringer ViennaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Special Issue: Scientific Access to the European Strategic Wind Tunnels funded under the EU’s FP7-INFRASTRUCTURES grant 227816
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:PIV, ETW, Common Research model, High Reynolds Number, Wing Stall, Wing Wake
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:13 Dez 2017 14:35
Letzte Änderung:21 Nov 2023 08:01

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