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On parameters influencing the wake flow instabilities behind a discrete roughness element on a generic re-entry capsule

Theiß, Alexander und Hein, Stefan (2016) On parameters influencing the wake flow instabilities behind a discrete roughness element on a generic re-entry capsule. 11th European Fluid Mechanics Conference, 12. Sep. 2016, Sevilla, Spanien.

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Offizielle URL: http://www.efmc11.org/

Kurzfassung

During the re-entry into Earth’s atmosphere the thermal protection system (TPS) of a re-entry capsule has to withstand very high heat loads. Due to a lack of understanding of the physics of laminar-turbulent transition on such blunt vehicles, the design philosophy so far assumed a fully turbulent flow in flight at all times. This conservative design should be replaced by considering the transition onset location for future returning space vehicles, supported by methods based on stability theory and transient growth considerations. Discrete surface inhomogeneities such as attachment-point cavities, compression pads, gaps or steps between heat shield tiles or unevenly ablated TPS material can lead to premature laminar-turbulent transition downstream of the protuberance element (the type of transition investigated in the present study).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104053/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:On parameters influencing the wake flow instabilities behind a discrete roughness element on a generic re-entry capsule
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Theiß, Alexanderalexander.theiss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, Stefanstefan.hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:laminar-turbulent transition, two-dimensional spatial stability theory, discrete surface roughness, re-entry capsule
Veranstaltungstitel:11th European Fluid Mechanics Conference
Veranstaltungsort:Sevilla, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:12. Sep. 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:06 Jan 2017 13:45
Letzte Änderung:12 Jan 2017 16:12

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