elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Modeling seepage behavior of smaller vehicles in mixed traffic conditions using an agent based simulation

Agarwal, Amit und Lämmel, Gregor (2016) Modeling seepage behavior of smaller vehicles in mixed traffic conditions using an agent based simulation. Transportation in Developing Economies, 2 (2), Seiten 1-12. Springer. doi: 10.1007/s40890-016-0014-9. ISSN 2199-9295.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
2MB

Offizielle URL: http://www.springer.com/engineering/civil+engineering/journal/40890

Kurzfassung

Seepage is an important yet rarely modeled or quantified phenomenon in mixed traffic streams. It describes situations where smaller vehicles do not line up but rather "seep" through a queue of stationary or almost stationary vehicles. This contribution introduces seepage into an agent-based transport simulation model. In order to allow vehicles to seep, the traditional first-in-first-out queue model is modified such that in the free flow regime, faster vehicle can overtake slower vehicles and in the congested regime, slower vehicles can overtake faster vehicles. The model is validated with the help of fundamental diagrams. Its sensitivity is investigated by comparing the impact of different shares of smaller vehicles on the speed-density relation in mixed traffic streams. A case study of the evacuation of Patna, India under mixed traffic conditions with seepage demonstrates the overall approach.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/103606/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Modeling seepage behavior of smaller vehicles in mixed traffic conditions using an agent based simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Agarwal, AmitTU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lämmel, Gregorgregor.laemmel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2016
Erschienen in:Transportation in Developing Economies
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:2
DOI:10.1007/s40890-016-0014-9
Seitenbereich:Seiten 1-12
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Chakrobortz, ParthaIIT Kanpur, IndiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
ISSN:2199-9295
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Seepage, Lane splitting, Lane sharing, Lane filtering, Mixed traffic, Agent-based modeling, Backward traveling holes, Evacuation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Vabene++ (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Lämmel, Gregor
Hinterlegt am:27 Apr 2016 13:45
Letzte Änderung:14 Dez 2019 04:23

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.