elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

CHALLENGES IN APPLYING CALIBRATION METHODS TO TRAFFIC MODELS

Wagner, Peter und Buisson, Christine und Nippold, Ronald (2016) CHALLENGES IN APPLYING CALIBRATION METHODS TO TRAFFIC MODELS. Transportation Research Board. Transportation Research Board Annual Meeting, 2016-01-10 - 2016-01-14, Washington, DC, USA. (im Druck)

[img] PDF
492kB

Kurzfassung

This text looks at calibration and validation as a means to understand traffic flow models better. It concentrates on the car-following part of it and demonstrates that the calibration of stochastic models under certain circumstances can become very difficult. Three types of stochasticity are distinguished for microscopic traffic flow models: the one coming from noisy data, the one coming from the distribution of the parameters describing the driver’s behavior and the one coming from the model itself, when a noise component is added to a deterministic differential equation governing the vehicle’s movements. By using four sub models comprising four different noise terms and an identical deterministic part this text shows that a calibration with synthetic – and therefore reproducible – data can lead to awry results. Parameters fitted by the calibration procedure are significantly different for deterministic and stochastic models. The text makes the conclusion that the stochasticity is the reason why the parameter estimation of stochastic models fails sometimes. Up to now, the authors were, unfortunately, not able to propose a solution to cope with this intrinsic pitfall of genuine stochastic models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/100532/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Paper wird auf der DVD der Konferenz veröffentlicht. Später wird noch geprüft, ob es auch in den TRR publiziert wird.
Titel:CHALLENGES IN APPLYING CALIBRATION METHODS TO TRAFFIC MODELS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wagner, Peterpeter.wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Buisson, ChristineIFSTTARNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nippold, Ronaldronald.nippold (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:Transportation Research Board
Status:im Druck
Stichwörter:calibration of traffic flow models, micro-simulation, stochasticity
Veranstaltungstitel:Transportation Research Board Annual Meeting
Veranstaltungsort:Washington, DC, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 Januar 2016
Veranstaltungsende:14 Januar 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - I.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:15 Dez 2015 10:01
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.