elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Resilience Modeling for Quantifying Air-Traffic Disruption and Recovery under strong Storm

Kamo, Shumpei und Fürstenau, Norbert und Mittendorf, Monika (2016) Resilience Modeling for Quantifying Air-Traffic Disruption and Recovery under strong Storm. [sonstige Veröffentlichung]

[img] MS Word
1MB

Kurzfassung

Air traffic can easily be disrupted by various kinds of external disturbances. When it is disrupted, management actions should be taken to bring it back to a normal state. In order to find a desired management action, resilience is a key property which allows us to predict how complex social system would be recovered after disruption. In this paper, disrupted air traffic caused by a severe storm will be modeled from the perspective of resilience engineering. We will construct both static and dynamic models for describing disruption and recovery of air traffic under a strong storm. Then numerical simulations will be done with variety of parameter sets including stochastic terms. The model parameters will be optimized so that the model can describe empirical data. Mathematical properties of our model will also be studied for investigating further possibility of analysis. The results of this paper can be applied to Viability Theory to find an optimal management action. When thinking of optimal management action, practical operations should also be considered since our research is rather theoretically.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99625/
Dokumentart:sonstige Veröffentlichung
Titel:Resilience Modeling for Quantifying Air-Traffic Disruption and Recovery under strong Storm
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kamo, ShumpeiThe Univ. of Tokyo, Graduate School of Eng., Dptm. of Aeronautics & AstronauticsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fürstenau, Norbertnorbert.fuerstenau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mittendorf, Monikamonika.mittendorf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Seitenbereich:Seiten 1-3
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTThe Univ. of TokyoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:resiliens, air traffic, storm, disruption, recovery, modeling
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Lotsenassistenz
Hinterlegt von: Fürstenau, Dr.phil.nat. Norbert
Hinterlegt am:27 Nov 2015 12:07
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:56

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.