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Operational Feasibility Analysis Of Steep Segmented Approaches

Korn, Bernd und Mollwitz, Vilmar und Hanses, Christian (2015) Operational Feasibility Analysis Of Steep Segmented Approaches. In: 2015 15th Annual Integrated Communication, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2015. The Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 2015-04-21 - 2015-04-23, Herndon, Virginia, USA. doi: 10.1109/icnsurv.2015.7121230.

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Kurzfassung

The paper deals with a steeper approach profile to increase altitude of the aircraft during approach for noise mitigation. To allow a standard 3° landing and thus a higher rate of applicability the vertical approach profile is divided into 2 segments. It starts at about 8000ft AGL with a 4,5° slope. At about 1500 ft AGL the approach slope transitions into a standard 3° slope, intercepting the glide slope from above. Previous publications already reported about successfully testing this kind of procedure in various full-flight training simulators and flight trials with a Condor B 767-300 in Frankfurt and a TUIfly B737-800 in Hanover. This contribution addresses the operational feasibility of integrated such approaches into the arrival stream of Frankfurt airport. Several approaches using different arrival concepts will be discussed and analyzed with respect to capacity and safety.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97081/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Operational Feasibility Analysis Of Steep Segmented Approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Korn, Berndbernd.korn (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3598-8971NICHT SPEZIFIZIERT
Mollwitz, Vilmarvilmar.mollwitz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hanses, Christianchristian.hanses (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2015
Erschienen in:2015 15th Annual Integrated Communication, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/icnsurv.2015.7121230
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Steeper Approach, RNP, Noise Abatement
Veranstaltungstitel:The Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference
Veranstaltungsort:Herndon, Virginia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 April 2015
Veranstaltungsende:23 April 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Hanses, Christian
Hinterlegt am:24 Jul 2015 16:57
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:02

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