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Forced synthetic turbulence approach to stimulate resolved turbulence generation in embedded LES

François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2015) Forced synthetic turbulence approach to stimulate resolved turbulence generation in embedded LES. In: Progress in Hybrid RANS-LES Modelling Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 130. Springer International Publishing. Seiten 81-92. doi: 10.1007/978-3-319-15141-0_6. ISBN 978-3-319-15140-3. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-15141-0_6

Kurzfassung

A synthetic turbulence generator is implemented in the DLR TAU-Code, to reduce the grey area that is typical for embedded LES approaches. The selected synthetic turbulence generator builds up a velocity field of fluctuations that reproduces the anisotropy and non-homogeneity of the boundary layer taken as reference from the RANS solution. In addition, the generator is significantly improved in order to reduce the numerical divergence of the generated velocity field and also to provide convective motion of the synthetic eddies. The implementation was tested in a flat plate boundary layer and verified against experimental data for the HGR-01 airfoil. The results show that the implementation shortens the transition distance to fully developed turbulence. The obtained flow profiles for the HGR-01 airfoil compare nicely to available PIV data.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/96151/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Book Subtitle: Papers Contributed to the 5th Symposium on Hybrid RANS-LES Methods, 19-21 March 2014, College Station, A&M University, Texas, USA, Book Part: II, Online ISBN: 978-3-319-15141-0
Titel:Forced synthetic turbulence approach to stimulate resolved turbulence generation in embedded LES
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
François, Daniela GiseleInstitute of Fluid Mechanics, Technische Universität BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTechnische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Progress in Hybrid RANS-LES Modelling
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:130
DOI:10.1007/978-3-319-15141-0_6
Seitenbereich:Seiten 81-92
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Girimaji, SharathAerospace Engineering Department, Texas A&M UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Haase, WernerAeronautics ConsultantsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peng, Shia-HuiDiv Information & Aeronautical Syst, Swedish Defence Research Agency FOINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwamborn, DieterDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-15140-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:synthetic turbulence, embedded LES, DLR-TAU code, HGR-01 airfoil
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:12 Mai 2015 15:34
Letzte Änderung:12 Mai 2015 15:34

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