elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications

Schier, Michael und Rinderknecht, Frank und Dittus, Holger (2012) A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications. In: Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development, Maintenance. Civil-Comp Press. THE FIRST INTERNATIONAL CONFERENCE ON RAILWAY TECHNOLOGY: RESEARCH, DEVELOPMENT AND MAINTENANCE, 18. - 20.04. 2012, Las Palmas de Gran Canaria, Spain. ISBN 978-1-905088-51-5. ISSN 1759-3433

[img]
Vorschau
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Offizielle URL: http://ctresources.info/ccp/pub.html?f=rw12

Kurzfassung

he benefits of hub motors are always central to the discussion concerning the choice of the most appropriate drive concept for new high speed trains. This is especially true for low-floor vehicles or double deck vehicles where it is likely that the space, which is now taken by the chassis, will be used as a walkthrough area. The distribution of the drive power between several axles represents another advantage. Finally, the electric high-speed railway traffic is an environmentally friendly alternative to the national air traffic. The German Aerospace Center, especially with its Institute of Vehicle Concepts, is working on coordinating the special research disciplines which are involved in the development of a high-speed double-floor train concept.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schier, Michaelmichael.schier@dlr.de
Rinderknecht, Frankfrank.rinderknecht@dlr.de
Dittus, Holgerholger.dittus@dlr.de
Datum:April 2012
Erschienen in:Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development, Maintenance
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Pombo, J.Civil-Comp Press
Verlag:Civil-Comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-51-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:train application, high speed trains, electrical drive, permanent magnet machines, synchronous machines, permanent magnet-electrical excitation.
Veranstaltungstitel:THE FIRST INTERNATIONAL CONFERENCE ON RAILWAY TECHNOLOGY: RESEARCH, DEVELOPMENT AND MAINTENANCE
Veranstaltungsort:Las Palmas de Gran Canaria, Spain
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18. - 20.04. 2012
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Kristiane Maria Schuster
Hinterlegt am:23 Apr 2012 13:20
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:39

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.