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Influence of pre-stressing on High Velocity Impact behaviour of Aircraft panels

OBER, Frédéric (2010) Influence of pre-stressing on High Velocity Impact behaviour of Aircraft panels. andere. sonstiger Bericht. DLR-IB 435-2010/24, 36 S.

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Kurzfassung

Aim of this work was to dimension a pre-loading test fixture for CFRP panels. In a first step, simulation activities were conducted to evaluate the necessary loads to apply for various lay-up in order to obtain a given pre-loading in tension and in compression. In a second step, the pre-loading structure was designed and manufactured. Finally, it was used to pre-load 750 mm x 200 mm composite plate (tension and compression) , which should be tested under high velocity impact.

Dokumentart:Berichtsreihe (sonstiger Bericht, andere)
Titel:Influence of pre-stressing on High Velocity Impact behaviour of Aircraft panels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
OBER, FrédéricIFMA (Institut Francais de Mécanique Avancée, Clermont-Ferrand
Datum:Juli 2010
Seitenanzahl:36
Stichwörter:high velocity impact, pre-loading, composite panel
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Nathalie Toso
Hinterlegt am:09 Jan 2011 17:52
Letzte Änderung:09 Jan 2011 17:52

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