elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Reliability based analysis of the crosswind stability of railway vehicles

Carrarini, Antonio (2007) Reliability based analysis of the crosswind stability of railway vehicles. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 95, Seiten 493-509. Elsevier Ltd.. ISSN 0167-6105.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The computational models used to assess the crosswind stability of railway vehicles by multibody simulation (MBS) are affected by large uncertainties. Especially, the aerodynamic loads acting on the vehilce are difficult to model and the respective parameters cannot be easily aquired. Such uncertainties are usually neglected in the safety norms even though their effects on the risk assessment can be very large. In this paper the problem is tackled by modelling the most infulenctial but uncertain parameters as stochastic variables. The resulting task can be efficiently managed by reliability techniques, mainly inherited from strucutral mechanics. This finally leads to the substitution of the converntional characteristic wind curve (CWC) by the probabilistic characteristic wind curve (PCWC). The proposed approach is referred to the most recent European norms for crosswind stability and exemplified on the test case of a German high speed train (ICE2).

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Reliability based analysis of the crosswind stability of railway vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Carrarini, AntonioNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:95
Seitenbereich:Seiten 493-509
Verlag:Elsevier Ltd.
ISSN:0167-6105
Status:veröffentlicht
Stichwörter:railway vehicles, crosswind stability, reliability analysis
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V -- keine Zuordnung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:07 Nov 2008
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:47

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.