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Aerodynamic Design Study for Multi-Lifting Surfaces

Yang, Qingzhen und Streit, Thomas und Wichmann, Georg (2005) Aerodynamic Design Study for Multi-Lifting Surfaces. In: Conference Proccedings, CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies June 2005, Seiten 1-8. CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies, 20 - 22 June 2005, Bremen, Germany, 2005-06-20 - 2005-06-22, Bremen.

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Kurzfassung

An aerodynamic design method and corresponding codes have been developed for three dimensional multi-lifting surfaces at transonic flow. It is based on the "iterative residual coreection" concept that is succesfully used for transonic wing and subsonic multi-lifting surface design. An upwind scheme is introduced into the governing equations for the multi-lifting surface design method and schwitched on automatically when supersonic flow appears on the surface. A series of interface codes have been programmed, including a target pressure modification tool. The transonic multi-lifting aerodynamic design software includes the improved inverse aerodynamic design code, the DLR-TAU code for Navier-Stokes/Euler CFD analyis and interface codes. Two cases of a canard-wing configuration have been tested to validate the methods and codes. The results show that the analysis/design iterations converge at higher transonic flow.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/46781/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Aerodynamic Design Study for Multi-Lifting Surfaces
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Yang, QingzhenNorthwestern Polytechnical University, Xi'an, ChinaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Streit, ThomasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wichmann, GeorgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2005
Erschienen in:Conference Proccedings, CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies June 2005
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:inverse design method, multi-lifting surface design, iterative residual coreection, DLR-TAU solver, Navier-Stokes/Euler numerical solution
Veranstaltungstitel:CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies, 20 - 22 June 2005, Bremen, Germany
Veranstaltungsort:Bremen
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 Juni 2005
Veranstaltungsende:22 Juni 2005
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V. (DGLR)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Konfigurativer Entwurf
Hinterlegt von: Streit, Dr.rer.nat. Thomas
Hinterlegt am:11 Jan 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:08

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