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Performance Data of a Counter Rotating Engine Simulator

Hoheisel, H. (1998) Performance Data of a Counter Rotating Engine Simulator. DLR-Forschungsbericht. 98-02, 62 S.

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Kurzfassung

The efficient integration of new types of propulsion systems requires a very good understanding of the aerodynamic interference phenomena of the engine and the airframe. For experimental investigations engine simulators must be available which are able to simulate the essential parameters of the real flow field. Model engines must be calibrated for the thrust and the fan mass flow over their operating envelopes. Results of such calibration including the calibration procedure of a new Ultra-high-bypass (UHB) simulator at low speed are described in the present report. In addition results of a conventional turbofan simulator are also reported for comparison with the UHB-simulator. For high speed tests the necessary fan blade condition of the UHB-simulator and the exp aerodynamic parameters are estimated using a theoretical performance calculation method. In the report the essential parameters of the simulation are discussed and compared partly with experimental data.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Forschungsbericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1998,
Titel:Performance Data of a Counter Rotating Engine Simulator
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Hoheisel, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Seitenanzahl:62
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airframe-Engine Integration, UHB-Engine, Interference, Flow Simulation, Calibration
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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