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Summary of Experimental Results from Tests in the DNW-LLF on the ALVAST Model in Take-Off Configuration with Turbofan Simulators

Kiock, R. und Hegen, G.H.* und Kooi, J.W.** *NLR, **DNW, (1997) Summary of Experimental Results from Tests in the DNW-LLF on the ALVAST Model in Take-Off Configuration with Turbofan Simulators. DLR-Interner Bericht. 129-97/29, 40 S.

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Kurzfassung

Engine-airframe interference investigations require a very high degree of accuracy. Previous experiments showed inacceptable agreement of balance measurements when results of different test campaigns are compared. A new test campaign was agreed by DLR, NLR and DNW including a new simulator calibration. Before this test, DLR checked model details and DNW improved their balance and airbridge situation. A summary of results is presented here. The results of the new test are satisfying and fulfill the requirements.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997,
Titel:Summary of Experimental Results from Tests in the DNW-LLF on the ALVAST Model in Take-Off Configuration with Turbofan Simulators
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kiock, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Hegen, G.H.*NICHT SPEZIFIZIERT
Kooi, J.W.** *NLR, **DNW, NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Seitenanzahl:40
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine-airframe interference, transport aircraft model, turbofan simulators, simulator calibration, wind tunnel test
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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