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Interference Phenomena of Upper-Wing-Mounted Engines

Ronzheimer, A. und Rudnik, R. und Brodersen, O. und Rossow, C.-C. (1996) Interference Phenomena of Upper-Wing-Mounted Engines.

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Kurzfassung

The influence of upper wing mounted engines on the aerodynamic interference of the transport aircraft is investigated numerically, focussing on cruise flight conditions. The geometry of the configuration is identical to the existing VFW614 aircraft, but without tail and fin. It is shown that the main effects are dominated by the flow above the wing in front of engine and pylon. Further effects result from the fact that engine, pylon, wing, and fuselage form a channel inboard of the pylon. Therefore the development of remarkable transonic regions at moderate freestream Mach numbers is established.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996, pages=14,
Titel:Interference Phenomena of Upper-Wing-Mounted Engines
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Ronzheimer, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Rudnik, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Brodersen, O.NICHT SPEZIFIZIERT
Rossow, C.-C.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Name der Reihe:DLR-Mitt. 96-01
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine-Airframe-Integration, Engine-Airframe-Interference, Transport Aircraft, upper wing mounted engines, Euler equations
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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