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Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers

Canard-Caruana, S.* und Cloarec, P.** und Donnelly, R.P.***, Lohmann, D., und Meijer, S.****, Schulter, J.B.H.M.*****, Sarin,S.L.******, (1993) Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers. In: GARTEUR Gruppe AD (AG12).

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Kurzfassung

Sound-pressure field of a propeller consists mainly of (i) thickness noise caused by volume displacement of the air by the blades and thus is defined by the blade geometry and (ii) loading noise due to forces that the blades impose on the air and thus determined by blade loading which may be steady or unsteady. However, the possible contribution of an additional noise source due to non-linear effects (iii) needs to be considered in case of high tip speeds. Broadband noise is not included. This report deals with a comparative study of propeller acoustic codes developed by various GARTEUR partners (AS, DAP, DLR, FFA, NLR and ONERA) and their comparison with experimental results. Two propellers are chosen for this study. One propeller (HARTZELL) represents the conventional general aviation type while the second (R3/1) is an unswept research propeller with enhanced transonic effects at high speeds compared to swept wing.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Canard-Caruana, S.*NICHT SPEZIFIZIERT
Cloarec, P.**NICHT SPEZIFIZIERT
Donnelly, R.P.***, Lohmann, D., NICHT SPEZIFIZIERT
Meijer, S.****, Schulter, J.B.H.M.*****, Sarin,S.L.******, NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Erschienen in:GARTEUR Gruppe AD (AG12)
Name der Reihe:TP077
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Propeller Noise Prediction, Acoustic Analogy, Aeroacoustics
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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