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A Higher Harmonic Control Test in the DNW to Reduce Impulsive BVI Noise

Splettstößer, W. R. und Schultz, K.-J. und Kube, R. und Brooks, T.F. und Booth, Jr., E.R., und Niesl, G. und Streby, O. (1994) A Higher Harmonic Control Test in the DNW to Reduce Impulsive BVI Noise. Journal of the American Helicopter Society, 13. Oktober 1994, Vol. 39 (4), Seiten 3-13.

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Kurzfassung

A model rotor acoustic test was performed to examine the benefit of higher-harmonic control (HHC) of blade pitch to reduce blade-vortex interaction (BVI) impulsive noise. A 40-percent dynamically scaled, four-bladed model of a BO-105 main rotor was tested in the German-Dutch Wind Tunnel (DNW). Acoustic measurements were made in a large plane underneath the rotor employing a traversing in-flow microphone array in the anechoic environment of the open test section. Noise characteristics and noise directivity patterns as well as vibratory loads were measured and used to demonstrate the changes when different HHC schedules (different modes, amplitudes, phases) were applied. Dramatic changes of the acoustic signatures and the noise radiation directivity with HHC phase variations were found.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36310/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:A Higher Harmonic Control Test in the DNW to Reduce Impulsive BVI Noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Splettstößer, W. R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, K.-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kube, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brooks, T.F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Booth, Jr., E.R., NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Niesl, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Streby, O.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:Journal of the American Helicopter Society, 13. Oktober 1994
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:Vol. 39
Seitenbereich:Seiten 3-13
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Blatt-Wirbel-Interaktionslärm, Rotorimpulslärm, Lärmreduktion, höherharmonische Blattsteuerung, Rotorvibration
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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