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The Compressible Inviscid Vortex Flow of a Sharp Delta Wing

Longo, J.M.A. (1994) The Compressible Inviscid Vortex Flow of a Sharp Delta Wing. In: ICAS Proceedings (1994) 94-4.3.3. AIAA 94-0071, 32nd Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, Reno, NV (19 94).

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Kurzfassung

An analysis is presented on the compressible inviscid vortex flow over three delta wings with sharp leading edges with leading edge sweep angles 60, 70 and 76 degrees using numerical solutions of the Euler equations. Presentations of results are given for Mach numbers ranging from M &#61 0.1 to 0.8 and for angles of attack up to the onset of vortex breakdown. The paper focusses the attention on the effects of the vortex flow on the flow field of a delta wing. The occurence of shock waves of two types: cross-flow and terminating (or rear) shocks induced vortex breakdown and the effects of compressibility on the rapid performance degradation of delta wings after vortex bursting are studied in detail. Moreover, the changes on flow kinematic within the vortex core due to the close presence of the wing are also studied.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=11,
Titel:The Compressible Inviscid Vortex Flow of a Sharp Delta Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Longo, J.M.A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:ICAS Proceedings (1994) 94-4.3.3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Vortex Flow, Compressible Flow, Inviscid Flow, Numerical Simulation, Delta Wing
Veranstaltungstitel:AIAA 94-0071, 32nd Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, Reno, NV (19 94)
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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