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Development of semi-active road-friendly truck suspensions

Valasek, M. und Kortüm, W. und Sika, Z. und Magdolen, L. und Vaculin, O. (1998) Development of semi-active road-friendly truck suspensions. Control Engineering Practice, 6, Seiten 735-744. ISSN 0967-0661.

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Kurzfassung

Within the EC project COPERNICUS SADTS (Semi-Active Damping of Truck Suspensions and its Influence on Driver and Road Loads) a semi-active suspension for SKODA-LIAZ truck prototype is being developed. The objective is to decrease the dynamic road-tyre forces in order to reduce the road damage. It was necessary to find a suitable truck prototype, develop and verify a simulation model, propose different control concepts, and implement them on the truck prototype. This paper briefly describes the development stages of the project and the results finally achieved.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Development of semi-active road-friendly truck suspensions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Valasek, M.CTU
Kortüm, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Sika, Z.CTU
Magdolen, L.STU
Vaculin, O.CTU
Datum:1998
Erschienen in:Control Engineering Practice
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:6
Seitenbereich:Seiten 735-744
ISSN:0967-0661
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Semi-active suspension; Road-tyre force; Truck; Road friendliness
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - ViFa (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Robotersysteme
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:13 Nov 2007
Letzte Änderung:06 Jan 2010 16:34

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